Jellow: Een eenduidige boodschap voor grote en kleine klanten

KLANTVERHAAL

Merkstrategie | Merkboodschap | Conceptontwikkeling | Grafisch ontwerp

Teamfoto medewerkers Jellow

Jellow is een online platform dat sinds 2012 bedrijven met het juiste freelance talent matcht.

In 2022 werd het tijd voor de organisatie om zich verder te ontwikkelen. Ze wilden niet alleen een ad-hoc oplossing zijn voor kmo’s in werknood, maar ook een duurzame partner voor corporate bedrijven die op regelmatige basis flexibel talent inhuren.

Het was cruciaal voor Jellow om haar merkboodschap uit te breiden zonder de basis te veranderen. Zowel de nieuwe corporate als de bestaande kmo-klanten moesten zich op het platform welkom voelen.

De uitdaging

Hoe kan het merk haar doelgroep naar corporate bedrijven uitbreiden zonder kmo’s weg te jagen?

De oplossing

De echte nood van beide doelgroepen achterhalen en inspelen op het dieperliggende probleem.

De strategie

Ik zat samen met een van de oprichters die de overstap naar de corporate doelgroep overzag. In doelmatige sessies bouwden we een gedetailleerd klantpersona uit. Zo creëerden we inzicht in de verlangens, ambities en belemmeringen van Jellows corporate klanten.

Tijdens deze sessies stelden we vast dat het probleem van corporate en kmo-bedrijven in de basis hetzelfde was. Beide kampten met projecten die niet werden afgerond en hadden teams zonder de nodige expertise. De krapte op de vaste arbeidsmarkt maakte het moeilijk om de juiste mensen te vinden.

Door het probleem van beide doelgroepen op een dieper niveau te benoemen, konden we daar met de merkboodschap op inspelen. Jellow levert niet alleen flexibele freelancers op het moment dat je die zoekt, maar is ook een duurzame partner in de strijd tegen de krappe arbeidsmarkt.

De uitwerking

Samen met Jellows marketingteam ging ik aan de slag om de nieuwe merkboodschap naar bruikbaar materiaal te vertalen.

Met ‘Het beste resultaat behaal je met de beste mensen’ als kernidee, benadrukten we het belang van een sterk team dat de kennis en kunde heeft om projecten succesvol op te leveren.

Tijdens brainstormsessies bepaalden we nieuwe initiatieven voor het sales- en marketingteam. De website werd herwerkt, en met hulp van nieuwe advertenties en artikels spraken we de corporate doelgroep rechtstreeks aan.

Als brand creative zat ik de sessies voor, gaf ik creatieve input en zorgde ik voor de vormgeving van het materiaal.

Whitepaper Jellow
Salesmateriaal Jellow
Website Jellow
Advertentie development Jellow
Advertentie HR Jellow
Advertentie marketing Jellow

Het resultaat

Ik voorzag de organisatie met inzicht in hun ideale doelgroep, duidelijkheid over welk probleem ze écht oplossen en op maat gemaakt materiaal om nieuwe klanten aan te trekken.

Dankzij de herwerkte merkboodschap heeft Jellow handvaten gekregen om te groeien en haar ideale klanten na te jagen. Met het ondersteunende materiaal kunnen ze zichzelf als expert in hun vakgebied profileren en hun merk nog sterker neerzetten.

Maak ook werk van je merk

Maakt niet uit of je al even bezig bent of van nul begint. Laten we praten over hoe een sterke merkidentiteit jouw onderneming vooruit kan helpen.