Voor ambitieuze ondernemers die klaar zijn om gezien te worden

merkidentiteit op maat

Een merk dat barst van persoonlijkheid

Hoe kun je de waarde van je werk beter overbrengen dan met een merk van hoge kwaliteit dat het niveau van je dienstverlening weerspiegelt?

Ik help je bij het opbouwen van een uitgesproken en duurzaam merk dat nog jarenlang mee kan groeien.

Klinkt dit je bekend?

  • Je kan jezelf niet voldoende van je concurrentie onderscheiden

  • Je vindt het moeilijk om steeds nieuwe klanten aan te trekken

  • Je werkt hard, maar je ziet weinig resultaat of erkenning

  • Je bent vertrouwen verloren in je rol als ondernemer

  • Je wil op een authentieke en integere manier zakendoen

  • Je blijft ter plaatse trappelen terwijl je eigenlijk wil doorgroeien

  • Je hebt moeite om consistent te blijven in je uitingen

Dit zijn de resultaten die je kan verwachten

Het zelfvertrouwen om je prijzen te verhogen

Een betere klantervaring
en -tevredenheid

Duidelijkheid over de koers van je onderneming

Vernieuwd enthousiasme
in je werk

Een groter aanzien
binnen je vakgebied

Mijn diensten

Kies het pakket dat het beste bij jouw onderneming past.

Basispakket

Merkontwerp

€ 2799

Voor bedrijven die al een duidelijke merkstrategie hebben.


✓ Ontdekkingssessie

✓ Concurrentie-analyse

✓ Positioneringsverklaring

✓ 3 unieke merkconcepten

✓ Primair logo

✓ Logovarianten

✓ Kleurenpalet

✓ Lettertypes (licenties niet inbegrepen)

✓ Grafische elementen, patronen of illustraties

✓ Huisstijlgids

✓ Finale bestanden (SVG, PDF, PNG, JPEG)

✓ 2 aanpassingsrondes

✘ Strategiesessies

✘ Missie en visie

✘ Kernwaarden

✘ Merkarchetype

✘ Merkverhaal

✘ Brandbook

Totaalpakket

Merkontwerp
+ Merkstrategie

€ 3599

Voor bedrijven die vanuit een sterke basis willen groeien.


✓ Ontdekkingssessie

✓ Concurrentie-analyse

✓ Positioneringsverklaring

✓ 3 unieke merkconcepten

✓ Primair logo

✓ Logovarianten

✓ Kleurenpalet

✓ Lettertypes (licenties niet inbegrepen)

✓ Grafische elementen, patronen of illustraties

✓ Huisstijlgids

✓ Finale bestanden (SVG, PDF, PNG, JPEG)

✓ 2 aanpassingsrondes

Strategiesessies

Missie en visie

Kernwaarden

Merkarchetype

Merkverhaal

Brandbook

Nog niet zeker welk pakket je nodig hebt? In een gratis merkscan neem ik je onderneming onder de loep en bekijk ik waar je groeipotentieel ligt.

De brug tussen jou en je ideale klant

Een strategiegedreven proces

Ik snap dat je onderneming een facelift geven een spannende beslissing is. Mijn proces is ontworpen om open communicatie te stimuleren en je nieuwe merk snel en gemakkelijk te lanceren!

Voor een succesvolle samenwerking is het belangrijk dat we elkaar goed aanvoelen. Daarom begin ik steeds met een vrijblijvend gesprek.

01. Verkenning

  • Wanneer je een samenwerking wil beginnen, stuur ik je een link om een videogesprek in te plannen. Daarin bespreken we je doelen, obstakels, verwachtingen, en alle informatie die nodig is voor een vlotte samenwerking.

    Op basis van het gesprek ontvang je een gepersonaliseerd projectvoorstel. Daarin vind je alle details van onze samenwerking: het werkproces, de investering en de tijdlijn.

    Als je akkoord bent met het voorstel, ontvang je een contract en een factuur voor je eerste aanbetaling (30% van totaalbedrag). Wanneer die in orde zijn, kunnen we van start!

Om een unieke merkidentiteit neer te zetten, leer ik je onderneming vanbinnen en vanbuiten kennen. Dit is hoe we de strategie aanpakken.

02. Strategie

  • Tijdens de ontdekkingssessie bespreken we alle details van je onderneming. We kijken onder meer naar je ontstaan, je doelstellingen en je ideale klanten.

    Daarna vergelijken we jouw onderneming met de concurrentie en bepalen we waar je onderscheidend vermogen ligt. Zo zorgen we dat je nieuwe merkidentiteit er niet alleen mooi uitziet, maar ook inhoudelijk sterkt staat.

    We leggen je positionering vast in een verklaring die de basis vormt voor je hele merk. Dat maakt het gemakkelijk om de meerwaarde van je onderneming in klare taal te communiceren.

  • In de strategiesessies graven we dieper in het wat, hoe en waarom van je onderneming. We onderzoeken je missie en visie en bepalen je belangrijkste kernwaarden.

    We kiezen een merkarchetype dat de persoonlijkheid van je onderneming weerspiegelt. Daarna gieten we alles in een uniek merkverhaal dat je kan gebruiken om je marketing vorm te geven.

    * De strategiesessies zijn niet inbegrepen in het basispakket

  • Op basis van de ontdekkingssessie en voorbereiding werk ik 3 potentiële merkconcepten uit. Die zijn de eerste stap in het bepalen van je nieuwe merkidentiteit.

    De merkconcepten zijn een verzameling van kleuren, typografie, ontwerpstijl en stemming. Elk concept is anders: van een brave uitwerking tot een uitgesproken en uniek ontwerp. Zo kies je zelf de stijl die het beste bij je onderneming past.

    Ik presenteer 3 concepten om je te betrekken in het ontwerpproces. Het zorgt ervoor dat we op dezelfde golflengte zitten voordat ik met het ontwerpen van je merkidentiteit begin. Zo versoepelen we het proces en weet jij wat je kan verwachten van het finale ontwerp.

Wanneer de basis duidelijk is, kunnen we aan de slag met de vormgeving. Dit is hoe het ontwerpproces verloopt.

03. Ontwerp

  • Nadat we een merkconcept hebben gekozen, begin ik met ontwerpen. Ik verken verschillende opties op basis van het gekozen concept en werk het beste idee uit tot een volledige identiteit.

    Ik presenteer de identiteit met al het bijhorende merkmateriaal. Dat omvat logovarianten, het kleurenpalet, de typografie, grafische elementen en mockups van hoe het ontwerp er in de echte wereld uit kan zien. Zo krijg je een goed beeld van hoe alle elementen samenkomen.

  • Om er zeker van te zijn dat alle details kloppen, omvat elk project één of meer aanpassingsrondes. Aanpassingen worden gegrond in jouw feedback en mijn expertise. Ik voeg steeds een vragenlijst toe die het voor jou gemakkelijk maakt om specifieke feedback te geven.

We zijn er bijna! Je merkidentiteit is bijna klaar om met de wijde wereld gedeeld te worden. Dit is hoe we het project afronden.

04. Lancering

  • Na eventuele aanpassingen, maak ik de finale bestanden op. Ik zorg steeds voor een verscheidenheid aan bestandsformaten met bijhorende uitleg. Zo ben je zeker dat je merk zowel digitaal als in geprinte vorm zal stralen.

  • Om je te helpen consistent te blijven in al je merkuitingen, maak ik een huisstijlgids op. Die bevat alle informatie over je nieuwe merkidentiteit en richtlijnen over het gebruik van de visuele elementen.

    Als je voor het totaalpakket hebt gekozen, wordt de huisstijlgids uitgebreid tot een brand book. Die bevat niet alleen richtlijnen voor het gebruik van de visuele elementen, maar ook een uitgebreid overzicht van je merkstrategie.

Jij verdient een unieke merkidentiteit die de waarde van je onderneming weerspiegelt. Laten we eens babbelen!

Laten we samen iets moois maken